Började plocka isär allt för att klippa hydralslangarna men upptäckte till min fasa att oliverna jag hade var fel. Jag hade de gängade varianterna medans de på cykeln var pressade.
Oliverna såg lite annorlunda ut också så jag vågade mig inte på att kapa dem.
Det blev till att testa det nya luftningskitet istället. På med slangarna igen och börja lufta.
Det var bara att sätta i en oljespruta i oket och en i bromshandtaget och sen trycka i ny olja ifrån bromshandtaget.
Lätt och smidigt om det inte vore för att själva sprutan var grymt tight. Vet inte om det var packningen som var amningen för stor eller hållet i sprutan för litet eller om det var för tjock olja men jag fick ta i för kung och fosterland för att få igenom oljan från bromshantaget till oket.
Även när jag tog loss det så var det väldigt tungt att få oljan genom sprutan.
Känns som jag får smörja upp packningen så det ska gå lite lättare.
Men nu fick jag grym bromsverkan. Bromsarna tog inte lika långt in längre och det blev lite bättre känsla.
Får ut och testa i morgon och se hur det känns.
Bara att klippa och sen på med nya oliven, att den är gängad är för att man som lekman ska kunna byta utan några specialverktyg och att det sitter på en pressad är nog för att det är billigare, finns guider på srams youtube kanal om du känner dig osäker.
SvaraRaderaTackar. Ja jag var lite osäker då de inte såg helt likadana ut. Ville inte klippa för att sen märka att de inte fungerade. Men då är det bara att köra på
SvaraRadera