Som vanligt körde vi 50min + 3varv. Lagtempo dom första 50min sen i full sula dom sista 3 varven.
Redan efter några minuter blev några stackare avhäktade men då varvet är så kort är det bara att hoppa på nästa varv.
Efter ca 30min var det bara jag och Micke S kvar i första klungan så vi turades om att dra.
Det började regna på slutet så jag vågar inte släppa på för fult utför då det är hala övergånsmarkeringar i kurvorna som jag inte vill syna.
När det var 2 varv var så gör Micke ett litet ryck i uppförsbacken men jag lyckas klamra mig fast. På sista nerförsbacken släpper jag bromsarna och får en liten lucka men då det är en bit kvar så vänta jag in Micke.
Sen kommer vi till den härliga spurtrakan där allt avgjörs i ett mindre motlut.
Både Micke och jag kör lite avaktande då det är en ganska lång raka.
Sen ser det ut som Micke ska dra igång spurten och då släpper jag lös alla hingstarna och får jordens bakhjulssläpp. och jag som tog det lugnt i kurvorna för att inte slå runt, ha där får man...
Det resulterar i att jag går upp på framhjulet och glider 10m när sen bakhjulet landar snett och inte allt för fint igen så glider jag in på arslet i trotoarkanten. Inte allt för skönt. Blev som tur var bara skrubbsår så det kommer nog bara svida ett tag, ingen större fara med andra ord.
Surt bara att förlora på det sättet inte så kul för Micke att vinna så heller....
Så här fin blir man efter en sån asfaltsyning.......
Det var ju tur att du klarade dig fint. Hur gick det med hojjen ?
SvaraRadera/Norlin
Ja hojjen klarade sig relativt bra också.
SvaraRaderaHjulet var inte så skevt som jag trodde utan det var bromsen som hade vridit sig. Sen var det lite skrap på sadeln och bromshandaget så det kan jag överleva...;o)
Det viktigaste var att rammen klara sig och det verkar den ha gjort.
per! Du blev snygg på rumpestumpen! :-)
SvaraRaderaJa visst blev det fint, nu måste jag få en likadan på andra sidan. Får fixa det i helgen....;o)
SvaraRadera