torsdag 27 mars 2008

Ett hårt intervallpass innan Kepscupen

Ja nu har man avverkat en trappstegsintervall. Det blev en 1 +2 +3 +4 +5 +4 +3 +2 +1min med lika mycket vila emellan. Det kändes i benen kan man lungt säga. Jag började lite överförfriskad på 500w och det fick man äta upp senare, på 5min intervallen var man ända nere i 340w för att avsluta på 450w på sista 1 minutaren.
Jag är inte direkt känd för att få upp någon hög puls och så var även fallet för dagens pass.
Jag toppade 182 och då tog jag i som en gris, har även en benägenhet att svettas som en också.....
Kändes ganska OK i benen idag i alla fall. Hade kanske inte världens högsta effekt på trainern men den är nog ganska låg i sina effektsiffror jämfört med andra trainers, det hoppas jag i alla fall så man inte är helt kass...
Har fått över 430w i medel på nästan 1 timme på Jimmy Lindgrens trainer och på Bosön så har jag haft runt 480w på maxtestet som bekräftar dom teorierna lite i alla fall.








2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser skit bra ut!
men sen har ju watten lite med dags form att göra!
dom kommer få svårt att slå dig iår!!

Per Kumlin sa...

Ja jag hoppas att man har lite pulver i benen. Får se hur det går i morgon på Kepscupen när man skall köra stelt på våran fina tekniska bana....;o)