fredag 13 mars 2009

Det går tungt....

Efter söndagens utflykt i regnet och kylan så ville min kropp bjuda mig på ytterligare en förkylning. Jag blev som tur var bara snuvig och lite täppt i näsan så det var ingen större fara, men det blev tyvärr några dagar utan träning.

Var på kurs på onsdagen efter jobbet så då blev det ingen träning heller. Skulle lära mig lite om InstallFree och virtualisering av applikationer Riktigt intressant faktiskt. Hoppas den fungerar lika bra i större miljöer som den gjorde i våran lilla labb

Igår så drog jag igång igen med lite styrketräning på lunchen. Det kändes hyfsat bra. Körde coreträning och det känns som man fått lite bättre styrka i magen än förrut.
På kvällen så var det backträning med Stefan Nilsson på schemat. Här har jag tyvärr inte fått någon större styrka. Vet inte vad det är med mig men jag får inte upp pulsen.
Jag tycker att förkylningen inte borde påverkat så mycket för jag var inte direkt dekad bara lite snuvig. Min vilopuls var nere på 39 så jag borde varit återställd också. Men hur mycket jag än tog i så kom jag inte över 175 i puls.
Det var inte bara pulsen som var låg, jag hade ingen större kraft i benen heller. Första intervallen gick ganska bra. Då körde jag upp på 2:21, men sen gick det utför. Hade ingen intervall under 2:30 efter det. Körde alla intervaller under 2:30 för något år sen vid den här tidpunkten så det måste jag klara av nu tycker jag.
Stefan körde starkt och det var någon intervall som han drog på lite extra i början. Jag försökte hänga på men stummna totalt i mitten av backen och fick knappt runt benen. 2:48 blev den tiden, min absolut sämsta. Hur trött kan man bli?????...

När jag kom hem sen och tog blodprov så var mitt blodsocker på 18,6. Kan vara en liten bidragande orsak till varför det gick så segt. Men det konstiga var att jag hade 12.4 när jag drog iväg och då hade jag redan tagit lite insulin. Jag hade dessutom inte käkat sen lunch vid 12:30 tiden och vi cykla runt 19:00. Jag hade dessutom bara druckit vatten under passet så jag förstår inte hur mitt blodsocker kan gått upp så där när jag inte ätit på flera timmar. Tycker det borde vara tvärtom..... Någon som kan förklara insulinets och blodsockrets påverkan vid hård träning????

Inga kommentarer: