tisdag 18 november 2014

Få bort klonkande ifrån framvagnen på min Saab 9-3

Skulle först lämna bilen på verkstaden på morgonen. Den har fått ett klonkande ljud i framvagnen när jag kört över små ojämnheter.
Har mest hört det ifrån vänstersidan och det hörs både när jag gasar svänger eller bara rullar och kör rakt fram.
Trodde det skulle vara bussningarna till krängningshämaren då de brukar trilskas på gamla SAAB:ar.
Jag har redan bytt fjäderbenet som brukar vara det andra alternativet.

Dock så ringde verkstaden och trodde det kunde vara något med stötdämparen inne i fjäderbenet som klonkar.
Får se vad de hittar för något.
Jag har ett par KONI dämpare som inte är så gamla så de borde inte gått sönder tycker jag.

Blev ingen träning idag heller. Skulle hämta Oskar efter jobbet och var alldeles för trött efter att jag pluggat så det fick bli lugnt idag.
Satsar på att komma ut i morgon.


Inga kommentarer: