onsdag 2 april 2008

Nu har den kommit.....

...tävlingsmaskinen som jag kommer att köra på den här säsongen.
Den anlände hos Jimmy på MTB Shoppen dit jag begav mig efter middagen för att hämta.
Det var med spänning man gick upp till kontoret för att få se på skapelsen som man skall köra.
Man blev inte besviken kan man lungt säga.

Den var bestyckad med Shimano XTR och Ritchey WCS Carbon komponenter och den nya Magura Durin Race MD100R framgaffel.

Jag fick även med mig dom nya Vredestein Tiger Claw XC-G och Vredestein Killer Bee i UST version. Ska bli grymt och testa.

Här är cykeln uttagen ur kartongen.
















Det mesta är i carbon så även upphägningen till svingen.


Här är dom nya Vredestein Tiger Claw XC-G däcken jag ska testa.
















Här har vi den nya Shimano XTR Shadow bakväxeln.
















Och så här fin är cykeln färdigmonterad. Det går inte att klaga på cykeln så nu får man se till att trampa....;o) Ur kartong så var den tävlingsklar. Lätta och robusta komponenter rakt igenom, det är inte ofta man ser det.



Inga kommentarer: