torsdag 22 januari 2009

Nu är man på banan igen.

Efter 1 veckas frånvaro från riktig träning så har jag kommit igång igen. Testade att köra lite rulle igår. Hade bestämt mig för att köra 3x20min. Första körde jag rakt av på 300w och det kändes helt OK men jag var skapligt trött på slutet. På dom andra 2 så skulle jag testa en ny variant. Jag växlade mellan att köra på 270w på en kadens runt 80-90rpm och sen 310w med en kadens runt 110-120rpm. Blev ganska jobbigt på slutet det med men det kändes som tiden gick fortare när jag fick växla fart och kadens lite. Körde det nästan som spurter så förhoppningsviss ska jag få lite fart i benen av det.
Var lite segt att få upp pulsen nu när man varit halvt magpumpad och inte ätit allt för mycket på ett tag.

Idag var det dags för lite backträning. Det blev Hammarbybacken som fick stå med lite höjdmeter idag. Skulle köra tröskelintervaller så det blev inte fullt ös på vägen upp men tillräckligt för att bli lite hungrig och trött på slutet. Det hade snöat en del och själva skidbacken var pistad och full med slalomåkare. Det blev till att köra upp på backsidan och genom skogen och sen upp hela vägen på grusvägen. Tog hela 6½min för mig att pressa mig upp. Det blev bara 5 intervaller men jag hade gasat på en del på väggen ditt så jag fick i alla fall ihop ca 40min runt tröskeln så det får vara helt ok ändå.
Nu börjar jag bli lite seg så det är nog dags att dra sig för idag.

Inga kommentarer: