söndag 11 januari 2009

Ny är det dags att träna bort julhullet...

Nu har träningen dragit igång igen. Efter en vilovecka med alldeles för mycket mat så har den här veckan fått ägnas år mer träning och lite mindre mat. Vill ju inte komma till tävlingarna som en tjockis, så nu gäller det att hålla igen lite på godsakerna.
Har hunnit med 7 pass den här veckan fördelat på 15 timmar varav ca 1 timmer över tröskelpuls och ca 2 timmar runt tröskeln. Det har blivit ett distanspass på 5 timmar och 2 styrkepass på vardera 1 timme med betoning på explosivitet. Har känts ganska bra faktiskt med träningen och på första gången på länge har jag haft lätt att få upp pulsen.
Körde med Stefan i fredags fick ihop runt 50min hårdträning och då låg jag runt 180 i puls. Stefan drog på i början och jag kände mig lite krispig i benen och fick ta i för att hålla hans tempo. Hade styrketränat på morgonen så det satt nog kvar i benen. Han hade tyvärr pyspunka så i stället för tempo så fick det bli intervaller. För första gången på länge så kändes det bra i igångdragen, det kändes skönt. Efter varje kurva kunda jag sprätta iväg. Dom sista intervallerna kändes det bra i benen och jag kunde med lätthet skrämma upp pulsen i 180 och var uppe runt 187 i backarna utan problem. Vet inte hur snabbt det gick så jag har ingen aning om jag var snabb eller inte då jag inte har så mycket att jämföra med på den sträckan men det kändes bra i alla fall så jag får hoppas på att det går åt rätt håll. Med tanke på att intervallerna på rulle i början av veckan gick i rekordfart för säsongen så får jag hoppas att jag är på rätt väg.
Hoppas man orkar fortsätta köra på så här så ska det nog gå bra i sommar.....;o)
Nu ska ja gå och slappa och återhämta mig. Blir nog lite kortspel med Eva

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Per!

Jag heter Desiré Engström och arbetar med marknadsföring för Vildmarksmässan.
Jag tänkte bara tipsa om vi nu går ut med en filmtävling där vi söker Sveriges bästa
Äventyrsfilm! Den bästa filmen visas i vår TV-reklam och dessutom kan man vinna andra fina
priser!

http://www.vildmarksmassan.se/filmtavling

Per Kumlin sa...

Jag har bara en kompaktkamra (Canon IXUS 850)att filma med så det blir nog inte så intressanta klipp men det kanske går det också.