torsdag 6 maj 2010

Ska försöka komma igång med C# igen

Försökte hitta lite roliga tutorials och source koder för C# och kom över den här gamla godingen.
Space Invaders från Gamespp som även hade en hel drös med andra roliga små spel med source koderna till.
Så nu ska jag försöka lära mig hur dom fungerar och se om jag förstår allt.

Det är ju ganska mycket jag behöver tänka på bara för ett sådant här litet spel.
Så här såg UML Designen ut för det här lilla spelet, där har jag lite och bita i.....
Ja en vacker dag kommer jag bli en hejare på programmering
Blir ingen träning för mig idag. Vill hinna träffa brorsan och hans familj innan dom drar tillbaks till Kina. Så det blir en vända till föräldrarna ikväll sen är det bara hem och packa inför helgens tävlingar i Hjo och Tidaholm som ingår i Kalas XC cupen.
Fick precis ett roligt samtal från en som sökte en annan Per Kumlin som var någon överläkare på Karolinska. Dom ville ha mig till Umeå för ett föredrag. Vi hade pratat några minuter innan jag kom fram till att han sökte någon helt annan när han började dra fram en massa fysiologiska fakta termer. Trodde han pratade om träning och cykling först....
Ha ha jag det finns väl typ bara en handfull Per Kumlin i Sverige så det är ju lätt att ta fel.

2 kommentarer:

Eva sa...

Vad bra kan du göra massa roliga spel till mig. ;-)

Per Kumlin sa...

Ha ha så det tycker du. Får väl se vad jag kan få till....;o)