torsdag 14 maj 2009

MTB STHLM jag är väggad...

Igår var det tävling vid Högdalstoppen. Det var andra deltävlingen i MTB STHLM som gick på den grymt utslagsgivande men roliga banan runt Högdalstoppen. 5 varv skulle köras och varje varv gick upp 2 gånger för den härligt branta och skapligt långa backen.
Jag hade haft lite stressigt på jobbet så jag han inte käcka något innan jag drog, åt lunch vid 12 så det blev några timmar utan mat.
Fick köra på ganska ordentligt för att hinna ditt. Han med ett testvarv sen var det bara att ställa upp vid starten.

Tog starten i vanlig ordning men tyckte faktiskt att jag höll igen ganska mycket. På toppen av första backen kom Gunnar om och jag hängde på. Låg bakom honom hela första varvet men på första klättringen på andra varvet tappa jag lite men kom ikapp utför men sen drog han på igen och jag orka inte hänga på. Sen gjorde sig mitt usla matintag påmind och jag fullständigt åkte in i dimman. En från Fredrikshofs kom ikapp, har tyvärr shablat bort hans namn glömsk som jag är, tror det var Björn men är inte helt säker.

Vi samkörde något varv men på 4:e varvet svartna det totalt och jag hade knappt styrfart. Stefan Norlin kom ikapp och om och jag hade ingenting att ge utan han segla bara förbi.
Sista varvet var en ren plåga. Jag tog mig knappt upp för backen, gick verkligen bara på ångorna nu.

Sista varvet gick över 4min långsammare än första varvet, i vanliga fall brukar det vara tvärt om för mig när jag har en bra dag.
Jag rulla in i mål som trött 2:a i Senior/elitklassen och slängde i mig allt jag hade att äta så att jag skulle kunna rulla hem levande. Det var länge sedan jag väggat så hårt. Blev nästan fosterställning när jag kom hem. Skönt och veta att man lever...

Inga kommentarer: