måndag 25 juli 2011

Löpning i Blue Mountain

Idag blev det grym löpning vid Blue Mountain. Jag tog ett varv på 12km banan som vi tävlade på i tisdags. Collingwood Canada
Jag fick med mig min kusin Kristina på halva varvet och hon sprang på riktigt bra. Men när vi skulle springa ner hela vägen till botten och sen hela vägen upp igen så tyckte hon att det var nog med de första 5-6km som också var ganska utslagsgivande. För mig var det nästan jobbigare att springa nedför än uppför idag för jag hade inga riktiga löparskor med mig utan jag körde med mina vanliga Puma skor som var lite för stora och har typ 1mm tjock sula och är snorhala. Det var fan lättare att cykla ner för de branta backarna än att springa med de pjuken jag hade. Hade som mål att inte gå någonting uppför och det lyckades jag med men det var på håret då det var grymt brant på sina ställen. För att fylla på kaloriförrådet efter den rundan så testade vi Canadas specialrätt "bäversvans" ganska god faktiskt, det var något slags friterat bröd med valfritt pålägg till. Jag tog äpple och kanel medans Eva tog choklad och banan. Blue Mountain
På kvällen så gick jag Eva och Oskar in till stan för att se på den sista kvällen med Elvis. Blev några timmar i stan innan vi gick hem och såg på Green Hornet.

Inga kommentarer: