lördag 17 december 2011

Julhandel och maxtest

Blev en riktigt slapp morgon och förmiddag. Låg mest i sängen och halvsov till kl 15:00. Var riktigt skönt att inte ha något planerat för en gångs skull.
Vi knata ner till Skärholmen med Oskar för att julhandla lite. Jag är alltid i sista minuten med det.

Hitta det mesta jag skulle ha så nu har jag det värsta överstökat.
Jag är inte så mycket för att gå runt i affärer och krångla. Jag vill bara få det gjort så jag slipper trängas.

När det gäller mig själv tittar jag oftast på nätet först för att hitta bäst pris och läser igenom recensioner så jag inte köper grisen i säcken sen är det bara att beställa eller springa ner och handla det snabbt.
Men just julhandel vet jag oftast inte vad jag ska ha så då blir det inte lika organiserat. Och jag hatar att gå runt och trängas i affärer.
Hur fan lyckades man vara effektiv innan internet och Google fanns?

När vi gick runt där och handla julklappar så kom jag på att vi behövde mat också.
Det blev lite mer handlat än vad jag tänkt mig så Oskar fick inte plats i vagnen.
Såg ut som ett rullande taikonlägger när vi skulle gå hem...
Barnvagn
Försökte mig på ett maxtest när jag kom hem. Nu är jag verkligen på botten så det kan bara bli bättre framöver.

Började på 225 watt och ökade 22,5 watt varje minut tills jag dog.
Kom bara 5 sekunder på 450 watt sen var det kört. Har för mig att jag klarat nästan 2 minuter mer när jag varit som bäst så det finns lite att jobba på.
Jag har börjat komma igång lite smått med träningen nu så det där ska nog gå att öka en del.

Inga kommentarer: