lördag 14 juni 2014

Sköndalscross med teknikpass och bowling

Idag blev det ett riktigt långpass på cykeln. Först cykla jag till Sköndal och körde Sköndalscrossen. Det var en del folk där trots Vätternrundan som gick idag.
Ja gav de andra lite handikapp då jag körde MTB:-) banan var riktigt snabb då den var snustorr och nyklippt.
Robin och en till som jag inte kan namnet på tog starten och jag hängde på precis bakom.
Vi fick en ganska stor lucka till de andra. Dock tappa den andra killen krafterna och Robin passa på att rycka iväg.
Jag orka inte riktigt hänga på så vi låg utsprida.
Fotot tagit av Martin Backström.

Efter några varv kom crosskungen Mård som brukar starta lungt och körde förbi.
Hade inga krafter att hänga på men tappa inte så mycket.
Kom in som 3:a och får vara riktigt nöjd.
Formen börjar komma tillbaka.

Efter den turen bar det av till Hellas där jag skulle ha lite teknikskola med min VD Bo och hans polare som fyllde 50.
Riktigt kul att Bosse ville ut och köra i skogen.
Vi drog ut på spåren vid 5 svåra ifrån Hammarbybacken och fortsatte sen ut på gröna mot masterna.
Vi stannade på lite halvkluriga ställen och körde på till båda kom igenom.
Det blev en hel del skillnad på bara de timmarna vi var ute, riktigt kul och se.

Sen var det dags att cykla hem. Tog vägen genom Gärdet då jag ville se hur det såg ut på Summerburst. Det var lite drag där med grym musik men inte så mycket folk som jag trodde det skulle vara.
Väll hemma så hade jag fått ihop 11 mil och lite över 6 timmar i sadeln. Det var riktigt länge sen jag körde så länge.

Resten av dagen/kvällen var det familjetid. Vi drog iväg och spela bowling.
Oskar var grym och drog några strikes idag igen.
Vi blev lite hungriga så vi tog en middag på stan också.
Blev en riktigt händelserik dag det här.

Inga kommentarer: