fredag 25 december 2015

Juldagscrossen och Julafton nr 2

Idag blev det till att ta fram crossen igen. Det vankades Juldagscrossen vid Nytorpsbadet så det fick jag inte missa.
Det var Hans Mård som hade roddat ihop en fin bana där.

Starten gick vid 12:00 och vi var väll runt 10-15 pers som hade hittat ditt.

Blev lite avvaktande körning första varvet då det var så många kurvor så vi höll på att köra vilse.
Sen drog Erik Grejus och Oliver Kangas iväg och jag och Mats Allerstrand hängde på.
Vi lyckades dock inte hänga med när de gjorde en fartökning på 3:e varvet.
Mats gick upp och drog ett par varv sen var det min tur att dra igen.
Det var ganska blåsigt så det var inte så gynnsamt att ligga framme och dra.
På sista varvet ville jag få upp Mats att dra och då gjorde han ett ryck.
Lyckades köra ikapp och la mig bakom.
Visste att vid sandfållan så brukade jag kunna köra ifrån lite men när vi kom ditt så hade vi kommit ifatt Johan som var varvad. Ville inte göra någon dum manöver så jag väntade bakom och hoppades på att kunna göra ett ryck vid målrakan.
Lyckades dock klanta till mig och fick inte i växlarna vid spurten så det var kört.
Riktigt kul att det blev en sån fight i alla fall, alltid roligt när det är så jämt.
Sen blev det att cykla till svärföräldrarna i Upplands Väsby.
Fick ihop 3,5 timme så det får jag vara nöjd med.

Hos svärföräldrarna blev det julafton nr 2 då svågern med fru var på besök.
God middag och en massa julklappar blev det.
Oskar fick en stor fin Minions som snabbt blev en favorit.

Inga kommentarer: