tisdag 7 november 2017

Intervalldags och stänkskärmar för MTB

Idag var planen att köra lite intervaller till och från jobbet. Tänkte jag skulle testa att köra hela sträckan runt Edsviken i ett svep.
Fick sällskap av en elcyklist också. Jag lyckades köra ifrån han i kurvorna men när man kom till raksträckorna orkade jag inte hänga på. Det har blivit vanligare och vanligare bara sista året här med elcyklar. De går riktigt fort också.

Nästa intervall tänkte jag köra runt Hagaparken längs vattnet. Det gick sådär när stänkskärmen fram helt plötsligt gick av. Det var bara att stanna och bända loss och slänga iväg då de sprukigt vid infästningen och det fanns inget att laga det med.

Jag gillade de Toppeak Defender som jag hade då de var lätta att ta av och på och på framskärmen gick det även att låta infästningen vara kvar i gaffeln och ta av bara skärmarna, bra när jag ska få in cykeln i bilen.


Men de verkar ha ett aber att de inte tål minusgrader så bra.
Så nu måste jag hitta något nytt som håller under vintern.
Är det någon som har något bra förslag på stänkskärmar?

Krav är att de ska vara lätta att få på och av och att de ska tåla att köras i skogen med.

Inga kommentarer: