torsdag 8 november 2018

Curling med Retune

Ikväll blev det Curling med Retune på No 1 Curling i Danderyd.
Vi hade vårat lilla Retune Championship där vi tävlar om en vandringspokal. Grymt kul med lite aktiviteter utanför jobbet.
Har aldrig testat curling förut så det skulle bli intressant och få göra något nytt. 
Vi delades in i 8 lag om 3-4 pers sen blev det turnering.

Jag fick till tekniken lagom bra för att få stenen att gå rakt fram men jag drog nästan alltid iväg den för hårt och med mycket rotering så den gled rakt och fint men alldeles för långt.

Laget jag var med i körde bra och vi hamnade tillslut på en 3:e plats. 
Klart en rolig aktivitet som jag gärna testar igen. Kanske ska försöka dra med mig familjen och se om de vill spela.

Här har vi dagens vinnare av Retune Championship. Det var hårt på toppen.




Inga kommentarer: