torsdag 5 augusti 2021

XCT SM Skatås i strålande väder

Idag var det dags för XCT SM här i Skatås för oss veteraner.
Den gick på en grymt rolig bana på 4,7 km som hade allt. Det var stenkista, gaphopp, tekniskt utför, mycket uppför både tekniskt och lång ganska brant backe, skråpartier och lite snabbare stig.
Vi startade med 30 sekunders mellanrum så det var ingen risk för kö.
Jag gick ut ganska hårt men ville inte bränna mig allt för mycket innan den långa uppförsbacken.

De hade tagit bort droppet vid första loopen så det var lite synd. Så nu fick man köra runt istället.

Tyckte jag körde på bra och gjorde inga större misstag. Det var kurvorna i början jag missade på lite då jag kom ut lite för mycket.
Sen fick jag inte till spåren helt klockrent innan gapphoppet och den sista utförs. 
Hade planen att jag skulle köra höger ytter på den sista nerför men hamna i mitten i stället och tappade lite fart.

Spurtade i mål sen och var helt slut. Kunde inte gjort så mycket mer.
Såg på Strava sen att jag tagit personligt rekord på de flesta delsegmenten men att jag var för trött uppför för där hade jag tappat några få sekunder jämfört med i tisdags när jag drog på lite.


Men överlag var jag som tur var snabbare idag. Hade inga problem med händerna idag heller så det var riktigt skönt. 
Får vara riktigt nöjd ändå. Resultatmässigt var det inte mycket att hurra över men det var inte så oväntat heller när jag käkar betablockerare, den drar ju ner farten regällt.

Det var riktigt kul att köra idag och Trek:en gick som en dröm som vanligt, den bara spann på.


I morgon ska Oskar tävla lite och på lördag är det dags för mig igen med lite XCO.



Inga kommentarer: