torsdag 12 augusti 2021

Fint väder och en massa PB här i Åre

Blev en heldag i bikeparken här i Åre igen. Vi hade återigen tur med vädret och det var varmt och skönt.
Eva och Oskar skulle ha vilodag ifrån cyklingen idag så jag fick cykla ensam.

Tänkte jag skulle testa lite nya stigar idag. Började med den röda 1000 metersleden. Den var riktigt rolig men var riktigt stenig och brant på sina ställen. Tyckte den var svårare än Downhillbanan som är svart.
Körde bara en gång och då gick det inte snabbt då jag inte viste hur den gick.

Hade tänkt testa Hellrajd som går bredvid också men då 1000 metersleden var ganska svår så vågade jag mig inte på den idag.

Körde Bräckebäcksleden också och slipade mitt rekord ifrån igår med ytterligare 14 sekunder. Känns fortfarande som jag kan gasa på mer för det kändes som jag fortfarande fegade ganska mycket på de branta partierna.
Det är verkligen löjligt kul att köra runt på den nya Trek Slashen. Den sväljer nästan allt. Det är bara jag som måste våga lita på den mer. Den är sällan jag tappat greppet eller känt att jag skall krascha så det är mest huvudet som satt stop. 


Resten av familjen skulle upp till Åreskutan idag också så vi slog följe upp till Basecamp med liften.


Jag cyklade några varv på Månskogen och Getrappet och fick några personliga rekord där också.
Blev en sen lunch när de kom tillbaka sen.

Testade övre delen av Downhillbanan sen och den var heller inte så farlig. Blev dock inget snabbt varv.
Skulle möta upp familjen vid VM 6 sen så det blev inget helt varv på Downhillbanan.


Avslutade dagen med Hjulungen och Shimanoleden. Fick ett par nya rekord på Shimanoleden också.
Blev några mil i backarna idag. Riktigt kul och köra.





Inga kommentarer: