onsdag 4 augusti 2021

Då har man gasat lite på XCT och XCO banan

Då var det dags att testa benen lite inför XCT och XCO SM här i Skatås.
Jag cyklade ditt som uppvärmning sen drog jag ett varv på en gång på XCT banan.
Det var fint väder och lagom varmt på runt 19-20 grader så det var perfekt.
Försökte köra på lite för att känna på benen och hitta bra spår när jag har farten uppe lite.

Det kändes helt ok i benen dock var det där riktiga accet inte där. På slutet fick jag lite problem med att fingrarna domna bort. 
Jag hade samma problem förra året. Vet inte om det kan vara komplikationer som börjar komma upp för min diabetes eller för att jag börjar bli gammal och har ett stillasittande jobb.
Det är dock inte alltid det kommer och jag har kört stötiga banor förut utan problem. 
Det hör har dock börjat komma lite mer och mer på sista tiden och jag vet inte riktigt vad det är för något.

Körde sen ett lugnt varv på XCT banan och stannade till vid alla tekniska partierna och testade olika spårvall.

Tror jag har börjat få till så jag känner de flesta linjer som känns snabbast för mig.

Åt och surade lite med familjen innan det var dags att köra ett hårt varv på XCO banan.
Försökte hålla ett jämt och högt tempo och nu kändes det bättre i handen och jag kunde växla, bromsa och skötta dropperposten utan problem.
Fick till en bra tid för mig och fick till och med en snabbare tid än förra året på tävling så det var ju skönt.


Fick bättre tider på alla sträckor förutom starten och för körde jag inte så hårt idag.


Hoppas benen och händerna är med mig på torsdag och lördag när det är riktigt race också.

Cyklade hem lite lugnt med familjen sen så jag fick bra återhämtning.
Tog en finmiddag på en indisk restaurang här på kvällen också, satt riktigt fint.


Blev en liten promenad och lek med småttingarna efter det också.

Skönt och gå av sig lite på kvällen och få se på solnedgången.






Inga kommentarer: