söndag 19 september 2021

Swe Cup Enduro i Falun avklarad

Idag var det dags för Swe Cup Enduro Falun vid Källviksbacken.
7 sträckor skulle köras och bäst totaltid på de 7 delsträckorna utgjorde vinnaren för dagen.
Vi i våran klass H 35+ startade runt 10:30 och fick cykla upp till första delsträckan.


1:a och 2:a sträckan tyckte jag att jag fick till ganska bra då de är lite enklare och ganska snabba.
På 3:e så hade jag tagit hoppet i början igår men jag vet inte vad jag gjorde idag fokus var helt off. Det var en väg som svängde vänster innan hoppet och av någon anledning fick jag för mig att jag skulle följa den trots att banan inte gick in där och körde in i snitslarna och fick vända.

Tog sen hoppet som tur var och körde lite halvlugnt ner resten.

På 4:e så var det lite lättare körning igen. Var en hel del sten men inga superstora hinder och inte så farligt branta kurvor.


5:e banan så var det ganska snabbt i början. Tog inte trähoppet då det kändes snabbare att åka bredvid.
Sen kom det steniga kluriga partiet och där fegade jag lite. Vågade inte riktigt stå på när det var så brant och stenigt.

På 6:e sträckan så fega jag lite också då det både var stenigt och en hel del på skrå på de branta partierna. Gjorde inga direkta misstag där men körde lite för långsamt.

Sen kom vi till sista delsträckan nr 7. Gick bra på det första partiet men sen när jag kom till A spåret så kom jag helt fel där uppe och hamnade på vänsterspåret istället för höger.

Var mycket brantare där så jag tappade fart helt då jag inte våga hoppa ut där då det var riktigt brant där 


Kom ner helskinnad i alla fall så det får jag vara nöjd med.
Hamna lite i den nedre halvan av resultatlistan på en 13: plats av 20 startande. Fullständiga resultat finns här.
Klubbkompisen Tommy Varg tog vinsten den snabbingen. Stort grattis.

Nu är vi påväg hem efter en trevlig helg här i Falun där vi fått grymt fint boende och sällskap av Joakim och Jessica med familj. Superkul att småttingarna lekte så bra med varandra också. 
Riktigt kul och träffas och få umgås lite.

Inga kommentarer: