måndag 27 december 2021

Zwift - 3R Classique Reverse Flat Race

Ikväll blev det race på Zwift. Körde Zwift - 3R Classique Reverse Flat Race. Tänkte att jag skulle försöka hålla mig i klungan och inte dra och hoppas på att jag skulle orka med att hänga på huvudklungan då det var ett platt race.
Försökte att inte snurra upp längst fram så jag skulle slippa dra. Hängde på bra första halvan men sen blev jag lite distraherad under några sekunder och råkade tappa klungan av ren miss.
Det tar ju några sekunder innan den hinner komma ikapp när jag börjar trampa igen och då var det för sent.
Hamna i andra klungan men där kördes det på bra så efter ett tag hade vi kört ikapp igen.
Dock så var det några A åkare som hade fuskat och startat i vår grupp så de hade splittrat upp fältet där framme. Ledaren där snitta på 5 watt/kg så det var lite fusk.
Jag var glad att jag fortfarande var med i klungan. Med 2 km kvar så började mobilen pippa och mitt blodsocker var påväg ner i källaren.

Nu blev det att bara överleva istället för att försöka med en spurt.
Tyckte jag kände mig lite trött men inte så låg.
Jag gasade på med det jag hade och kom i alla fall i mål med huvudklungan så det får jag vara riktigt nöjd med ändå.
Kom in som 25:a och 14 i spurten så det är inte fy skam ändå för en som käkar betablockerare.


Skönt att det finns lite tryck i benen i alla fall. I morgon får det nog bli ett rullpass för att återhämta sig efter dagens urladdning.

Inga kommentarer: