lördag 12 februari 2022

Teknikträning med hardtailen

Idag blev det ett lättare pass och lite mer teknikinpererat.
Det har ju blåst en del så det är många träd som ligger över stigarna i skogen nu. Så vad passar bättre än att försöka få till tekniken att ta sig över alla träden som ligger här och där.
Jag har ju ingen dropperpost på min Procaliber så den är lite svårare att ta sig över än med min Top Fuel.
Men det är lika bra att försöka och se hur det går.
Så länge det går rakt fram och trädet ligger rakt över så är det inga problem så länge det inte är så högt.
Den här gick hur bra som helst åt båda hållen trots att det är lite uppförsbacke åt ena hållet på det högsta stället typ vid början av framhjulet.

Sen kom jag till den här lilla grenen som låg på sniskan och med lite klurig ingång och då fegade jag ur. 
Körde åt andra hållet och då var det inga problem alls. Som vanligt så sitter det mesta bara i huvudet.

Testade lite nya stigar ut mot Kallhäll också kom till den här nerfarten som var glashal. Tänkte att den kanske kan gå men jag ville inte testa på den när jag var ensam för den var riktigt brant också och hade lite stenigt parti på slutet.
Som vanligt så gör sig inte bilderna rättvis.


Mitt i ingenstans kom jag till den här konstiga ställningen.
Vet inte vad det var för något och varför den stod mitt ute i skogen.
Såg ut som värsta fällan eller tortyrredskap.

Körde sen till Brukets skidbacke där jag vände hemåt igen.
Riktigt kul och över stockar och slippa lite på teknikträningen. Borde göra sånt här oftare.

När jag kom hem var det dags att förberedda för Emilias 7års kalas som hon längtat efter.




1 kommentar:

Jonas sa...

Ställningen är en åtel, dvs ett matning för vilda djur. Tunnan fylls med mat som doseras ut långsamt. Ofta solcellsdriven liten motor. Ställningen är för att ingen ska sno all mat i ett nafs. Repen för att enkelt fira tunnan upp och ner för påfyllning