lördag 1 april 2023

Calpe dag 7 maxning uppför Coll del Rates

Idag var det sista dagen här i Calpe med cykling för mig.
Nu skulle det bli ett ganska hårt pass med 3 rejäla  klättringar. Först upp till Bernia på strax över 600 höjdmeter.

Sen rulla vi ner till det första fiket och fyllde på med lite dricka innan det var dags att maxa uppför Coll del Rates.

Mitt mål var att orka gå upp på stora klingan hela vägen och det lyckades jag med. 
Fick bättre tid än vad jag trodde jag skulle få och det på sista dagen efter flera långa och hårda dagar här så det var riktigt skönt för motivationen.
Sen blev det lite nerrull till lunchen på Cas Pelut i Tarbena. 
Blev en stadig lunch så vi skulle klara av den sista långa klättringen till Turon Duro på 685 höjdmeter.

Kändes ovanligt bra i även den klättringen för att vara mig och tappa inte allt för mycket på de snabbaste.
Riktigt bra felling idag.

Vi avslutade med att köra ner sen tog vi Altea Hills upp som en sista maxning för att kräma ur benen ordentligt.

Fick lite felling igen uppför sista backen hem. Kändes riktigt bra för att vara mig och skönt att avsluta veckan här på top.
Fick ihop 138 km på 5:24 och 2635 höjdmeter.
Riktigt kul pass.



Blir lugnt i morgon med en liten promenad sen kommer transferbussen och hämtar upp mig 12:30. Sen blir det hem till vintervädret igen.




Inga kommentarer: