söndag 1 februari 2009

Bioanläggning säljes.

Det har inte varit så mycket träning den här veckan då jag har haft vilovecka. 7 timmar och 45 minuter har jag fått ihop på 5 pass. Det har inte varit några intensiva pass heller förutom ett maxtest som jag tog i fredags. Blev tyvärr inga bra siffror. Blev faktiskt sämre än förra gången. Det kan ju vara rullen som inte visar heltkorrekta siffror men jag tror faktiskt att det var jag som helt enkelt var djävligt svag. Det kändes verkligen aptungt redan från början och benen var som stockar vid uppvärmningen så det var ingen bra start. Lykades bara klämma ur mig 420w sen dog jag. Förra gången kom jag upp i 450w en hel minut längre.....;-( Fick bara upp pulsen i 186 så det var heller inget att skryta med.

Det som helgen har gått till förutom träning är att montera ihop den nya anläggningen som kom i fredags.
Det var inga små pjäser kan man lugnt säga. Instruktionsboken till recivern var en stor bibel i sig bara den.

Det var inte det lätaste att få ihop allt. Det var som att snickra ihop en IKEA möbel till taskig beskrivning. Vet inte om det är jag som inte är så händig men lång tid tog det. Jag tror jag spendera totalt runt 13-14 timmar för att bygga ihop allt och kalibrera högtalarna och få till 5.1 ljudet.
Den klarar faktiskt 7.1 men jag vet inte var jag ska göra av dom andra 2 högtalarna. Hitta ingen bra plats för dom och det är ju ändå knappt några filmer som spelar upp 7.1 i alla fall så det känns som det kvittar.

Det som tog längst tid var att överhuvud taget få den att spela upp 5.1. Jag lyckades bara få ut stereo och det sög verkligen ordentligt. Jag har ju dessutom en sån gammal TV som inte har HDMI utgång utan bara SCART och det hade så klart inte recivern den hade därimot komponentanslutning men jag hade såklart ingen sån adapter så jag fick inte upp medelandena på TV som det stod i beskrivningen.
Jag tror jag gick igenom hela djävla handboken för att lösa det. Trägen vinner som dom brukar säga.
Det visade sig när jag titta lite närmare på PS3:an att den bara skicka ut stereo signaler default. Hur fan kan det komma sig på en så ny maskin. Jag leta runt i gränsnitet och lyckades hitta ett ställe där man läger till DTS och Dolby Digital, vilken djävla pers för en sån liten grej. Men nu ljuder det fint i högtalarna bättre än på bio.....;o)
Vi körde in grejerna ikväll med lite Abba Singstar och Guitar Hero WorldTour så det stog härliga till.

Viken skillnad när allt var inställt korrekt. Johnny och Marie tyckte det var det bästa dom upplevt och ville gärna komma förbi på en spelkväll. Vi tackar såklart inte nej för det var grymt kul och köra. I alla fall Guitar Hero. Singstar är inte riktigt min grej med min taskiga röst.
Nu står jag här med 2 bioanläggningar så är det någon som vill uppgradera där hemma så kan jag sälja det lite billigt. 4000:- hade jag tänkt för allt och då får ni en hemabioanläggning som heter duga med 5.1 ljud. Det som ska säljas är.
Komplett 5.1 system med DVD, Receiver, 5 högtalare och Subwofer med riktigt bra ljud och bass för det priset, säljes nu till vrakpris.

Det som ingår är
Pioneer VSX-808RDS receiver som klarar DTS, Dolby Digital, Dolby Prologic ochMPEG.Har 5.1 ljud med upp till 100W till varje högtalare.

Pioneer DV-525 Multiregions DVD spelare. Klarar DTS, Dolby Digital, DolbyPrologic och MPEG.
Center Högtalare Audio Pro Image 12.

Fronthögtalare Bas Studio Monitor SM150N.

Bakhögtalare Audio Pro Image 11.

Subwofer Audio Pro Subzone med 2 st 6,5" basar med inbyggd förstärkare på 150w.

Sen följer en Scartkabel och en Digital koaxial ljudkabel + lite högtalarkablar med. Instruktionshandböcker kommer med också. Allt detta för bara 4000:- Nypris ca 15000.

Kan tänka mig att sälja separat också då blir priset

1500 för Receiver.

500 för DVD Spelaren.

2000 för alla högtalarna.

1500 för Subwofern.

3 kommentarer:

Eva sa...

varför har du inte skrivit om hur bra det gick att få hem grejerna???? Det förstår jag inte!?!?!? ;))

Pussinuss

Anonym sa...

De säga att du har en stereoanläggning över till mig? :)

Per Kumlin sa...

Eva: oopps jag glömde, Det var väll chönt ed lite frisk luft...;o)

Hjalmar: Ha ha jag för 4papp så får du den levererad också.....;o)