söndag 21 juni 2009

Midsommarafton = psykbryt men grymt roligt ändå.

Varken Solleröloppet eller Soldarvi gick vägen för mig i helgen. På Solleröloppet tappade jag redan vid andra bergspriset och orkade inte ta mig tillbaka. Benen bara totalvägra att leverera. Hamna i en liten klunga på 4pers och vi körde på lite lugnt. Men vid sista langningen efter ca 90km så kasta alla in handuken, så även jag. Var inte direkt motiverad att köra ytterligare 92km själv i regnet. Korkad som jag var så anmälde jag mig till Soldarvi också. Kom dit skapligt trött i sista minuten efter att ha festat med polarna i Rättvik till kl 5. I vanlig ordning så hade jag fått vara fyllechaffis och skjutsa runt gänget till "Bowlinghallen" där dom skulle hålla låda på natten.


Soldarvi gick typ lika bra som Solleröloppet.... Starta längs bak och lyckades inte ta mig upp i fältet. Åkte runt som en jojjo där bak tills jag hade jagat slut på mig själv. Med mina trötta klubbor till ben lyckades jag bara hänga kvar i 8-9 varv av 20 innan jag blev avhängd och förnedrad. Men jag behöver inte hänga läpp för det. Tror det bara var runt 20 som kom i mål av runt 60 pers så jag var inte ensam om att bli frånåkt.

Då cyklingen inte gick bra så hade jag tur att jag hade gott sälskap att fördriva tiden med sen. Jag Eva och 11 pers till var på min kompis Niklas landställe i Gulleråsen.

Det var fullt ös från fredag till söndag där. Härlig grillning han vi med både fredag och lördag.
Ja det var damerna som tog hand om grillningen medans gubbarna såg på. Är det verkligen så det skall vara???

Något som gick varmt under kvällen var "Billabong" tror jag det hete. Någon typ av anordning som gjorde att man kunde få i sig dryckerna man hade med sig i en grymt snabb takt....

Det roliga var att det var mest damerna som ville testa den där fylleleksaken. Vad kan man dra för slutsatser av det egentligen???

På fredagskvällen när vi var på "Bowlinghallen" så var det ett band som höll låda ett par timmar.
Publiken var på gott humör och det var många som ville med och sjunga.

Niklas och Daniel är liksom jag biltokar och Daniel hade en Audi RS4 som vi tog ett varv med. Den flytta på sig ganska bra kan jag säga med sina 420 hingstar och fyrhjulsdrift. Tyvärr så tror jag fyrhjulsdriften åt upp ganska många hästar.

Fick även se lite "American muscels" på lördagen. Enligt rykten skulle den klara låga 11:or på stripen.
Vi blev såklart nyfikna och vile få höra på mullret så ägaren fick gå och starta upp den.
Var riktigt fin sång under huven kan jag säga. Men med många hästar så blir det mycket att mata också. Den sluka tydligen runt 2-4 liter milen beroende hur tung högerfot man hade.....

Inga kommentarer: