torsdag 4 juni 2009

Nu har Tune naven och ekrarna kommit

Fick SMS redan igår från Cyclecomponents men tyvärr hann jag inte till Vivo innan dom stängde så jag fick hämta grejerna idag.

Julafton 2 gånger den här veckan kan det bli bättre??...;o)

Nu ska det byggas. Det blir 3 kors för min del då jag vill ha styva hjul så dom inte flexar så mycket när jag börjar leverera tryck i pedalerna.
Jag hoppas jag hinner få ihop dom till helgen så jag kan testa dom på Lida. Har ju en del andra saker att stå i också så det kan bli tight men det skulle vara skönt att ha ett par äckligt lätta hjul till Lida Loop.
Röda och fina nav blev det. Riktigt läckert och lätt.
Här har vi Tune Prince disc baknav 32hål på ynka 190g

och här har vi Tune Princess disc framnav 32hål på ynka 106g
Och så lite DT Aerolite ekrar på det på ynka 278g

Pedalerna till racen kom också, så här har vi ett par Look Kéo Carbon Ti pedaler som vägger in på härligt låga 193g.
Sen blev det ett par Tune RH1 Barends för MTB:n också som inte heller var tunga, ja vad sägs om 59g paret?
Det var all cykelporr för idag, kan inte klaga på materialet här inte, lätt och fint rakt igenom.

Inga kommentarer: