måndag 6 september 2010

En löparrunda med grym träningsvärk

Testade på att springa lite idag igen. Skit jag märkte att min träningsvärk från lördagens löparrunda verkligen har slagit till nu. Blev 10minuters uppvärmning och 20minuter skapligt hårt och sen 10minuters nedvärmning.
De där 20minuterna hårt blev i stort sett bara riktigt hårt uppför. När det väl var uppförsbacke hade jag inga problem att skrämma upp pulsen i 175. Så fort det var nedförsbacke så gjorde träningsvärken att jag inte kunde släppa på utan jag bromsa mig ner i stället då det kändes som om benen inte kunde bära upp mig.

Hade svårt att hålla pulsen över 160 nedför och det kändes som både låren och vaderna skulle implodera. Det var knappt att jag kunde gå ner för trappor.
Testade min nya Polar stegsensor också. Enligt den fick jag ihop 7,5km med upp och nedvärmningen och ett snitt på 13.8 då jag sprang. Har haft bättre dagar inom löpningen om jag säger så.....

Inga kommentarer: