söndag 5 september 2010

Testkörning av racern med gipsad arm.

Testade att köra lite racer idag. Gick helt ok faktiskt. Så länge jag satt ner var det inga problem. Om jag ställde mig upp så var gipset ivägen och det var svårt att dra och hålla emot i styret men det gick med lite vilja det också.
Drog en runda ut mot Hudinge och Lissma sen vek jag av mot den lite guppigare Ådravägen. Fick dra ner lite på farten där då min hand inte riktigt klara av det och jag kände att jag inte hade jordens bästa kontroll på cykeln där. Men det var en sån kort bit så det var roligare än att köra den tråkiga 70/90 vägen till Haninge som jag annars fått ta.
Sen blev det av mot Sorunda och sen hem via Rosenhill, Tumba, Rönninge, Norsborg och tillslut Mälarhöjden.
Blev en nätt runda på 96km på 3timmar med 32km/h i snitt och 147 i medelpuls.
Skönt att det i alla fall går att köra racer någorlunda.

Inga kommentarer: