lördag 26 maj 2012

Borlänge Tour XC gick skit för mig

Idag var det dags för Borlänge Tour XC.
Kände mig fortfarande lite krasslig i halsen så jag visste inte hur jag skulle göra med starten.
Bestämde mig dock för att starta.
Kom iväg skapligt i starten och hängde med bra.
Lyckades köra upp mig till en 2:a plats och det kändes fortfarande ganska bra i kroppen.

På slutet av första varvet så krascha jag och tappa en del platser. I min iver att komma tillbaks så gasa jag på och det gillade inte min hals.
Började hosta och det kändes som det brände i halsen.
Drog ner på tempot ordentligt men det släppte inte riktigt helt rulla runt ett halvt varv sen kasta jag in handduken och bröt.

Kändes surt när jag ändå var uppe i toppen och kriga lite men det kändes inte värt att försöka med något då det kan få värre komplikationer sen.

Blir nog ingen start i morgon för mig om jag inte mirakolöst tillfrisknar under natten.

I elitklassen var det riktig fight.
Mattias Wengelin satte tempot i början och tog en ganska stor ledning.
Mattias
Efter runt 3 varv hade Lars Bleckur, Calle Friberg, Magnus Darvell och Mattias Nilsson kommit ikapp.
Calle Friberg
De höll sig ganska samlade men ut på 5:e varvet drog Mattias Wengelin upp tempot igen och det var bara Calle Friberg som orka hänga med.
Det blev sen de 2 som skulle göra upp om vinsten.
Båda har en bra spurt så det blev riktigt spännande.
Mattias drog det längsta strået och vann med någon cykellängd.
Mattias Wengelin
Till tredjeplatsen var det kamp mellan Magnus Darvell och Lars Bleckur.
Magnus hade en liten lucka men Lars var på väg ikapp sista KM:ern men han tyvärr inte komma ifatt.
Lars Bleckur
Resultat ifrån Borlänge tour XC finns här .

2 kommentarer:

Patrik (Palle) sa...

Per.. Läs igenom dina tävlingsreferat. Det går alltid skit eller dåligt.

Sånt vill inte sponsorer läsa.
Försök håll en positiv anda ändå..

Har nu kollat bloggen några månader.
Säger det i all välmening.

Kämpa på.. Vi tror ju på dig.

Per Kumlin sa...

Tack känns skönt att ni tror på mig:-)
Ja ibland när det inte går som jag tänkt mig så blir jag såklart frustrerad.
Jag har ju bloggen lite som en dagbok och då blir det att jag skriver som jag känner på gott och ont.