lördag 5 maj 2012

En 2:a plats på Högaliden race, det får jag vara nöjd med.

Idag var det Högaliden race på agendan.
Det är en riktigt rolig bana med mycket svängar och tighta tekniska partier men ändå riktigt snabb.

Tycker faktiskt den är en av de roligaste banorna i Sverige. Dock är den lite väll tight så det är svårt att komma om.

Idag starta vi med juniorerna. Det blev snabbt kö i första tekniska partiet och jag hamna lite på efterkälken.
Låg och tog det lite lugnt första halvan av första varvet. När vi kom till lagningen så la jag in en stött och körde ifrån gruppen jag låg med.

Johan var det inget att göra någonting åt, han var i en klass för sig.
Jag hade Stefan Hilke och Donaldh Andersson inte allt för långt efter mig så jag ville hålla en jämn och hög fart så att de inte skulle komma ikapp.

Efter några varv så började jag komma ikapp några av dameliten och herreliten och ville inte fastna bakom. Som tur var hitta jag lite fina spårvall som gjorde att jag kunde ta mig om utan att förta mig allt för mycket.

Det höll hela vägen till mål så jag fick en 2:a plats så det kändes bra.
Högaliden race
Lars Bleckur körde riktigt bra och kom också 2:a och tog därmed över ledartröjan i herr elit.
Riktigt grym kört.
Lars Bleckur
Resten av CRT gänget körde också bra så starten på den här helgen kan vi inte klaga på.

Resultat kommer här på SWE-Cup Högaliden race hemsida lite senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATULERAR! BRA KÖRT!
FÖR OSS HÄR HEMMA SKA LIDAS UTE PÅ LIDA IMORN! STEFAN O SPÅRVÄGEN GÄNGET!
HA DET MINST LIKA BRA IMORN/OLIVER

Per Kumlin sa...

Tackar tackar. Gick inte riktigt lika bra placeringsmässigt på söndagen men det kändes helt ok i benen.
Hoppas det gick bra på Lida.