onsdag 9 maj 2012

Mällarhöjden tempo

Det blev lite tempo efter jobbet idag. Försökte mig först på den tekniska banan som börjar vid bryggan innan man kommer till Mällarhöjdsbadet.
Det blev dock bara ett varv på 7:01, inte det bästa då jag kört på under 6 minuter förut men då var det under mycket bättre förhållanden.

Nu hade det regnat och ett träd låg över banan.
Stenpartierna var snorhala och jag fick gå ner för första nedförsbacken.
Gav upp den banan och körde den lättare som bara gick på grusvägarna istället.

Blev 4 varv på raken. Tiderna blev 6:55, 6:48, 6:54 sen tog jag i lite mer på sista och fick 6:26. Inga direkta höjdartider där heller men det lilla regnet som kom gjorde nog sitt ändå.
Här började och slutade den banan.
Mällarhöjdsbadet
Kände mig grymt seg idag men det gick som sagt lite bättre på slutet.
Var nästan på väg att sluta efter första varvet på den lätta banan men sen fick jag tillbaks motivationen.
Kändes faktiskt riktigt kul att köra på slutet trots halvtaskig väder.
Scott Spark RC

1 kommentar:

Anonym sa...

Kunde inte igår...hade mkt att göra både på jobbet o hemma...
Är ledig idag istället...var ute o tryckte på i två timmar nu på fm! Sen lida på kvällen!
Vi hörs/oliver