torsdag 3 maj 2012

Nu är det klart, i december flyttar vi till Sollentuna

Nu har vi varit på informationsträff för våran nya lägenhet i brf Alléträdet vid Sollentuna.
Nu verkar allt gå enligt plan och inflyttning ser ut att bli i december för oss.
Sollentuna
Ca 4 månader innan inflyttning skulle vi få defenetivt datum så vi hinner sälja våran lägenhet i tid också.
Ja det är inte så lång tid kvar nu. Känns som vi måste ta en riktig urrensning i källarförådet så vi kan göra plats för allt som skall ner vid försäljning av lägenheten. Allt ska ju vara så onaturligt städat och möblerat när det skall säljas.

Apprå på något helt annat. Jag prenumererar på groupon där det ibland kommer riktigt bra dealer med upp till 80-90% rabbater.

Men det här tog nog fan priset. hyr en handväska för 300:- månaden jag är ju ganska knäpp enligt många som slänger iväg massa tusenlappar på konstiga cykeldelar men det här måste nog vara snäppet värre.

För vem fan skulle betala ordinariepris på 2000:- i månaden för en djävla handväska när det går och köpa en nästan likadan för 200:- som man dessutom får behålla.

De må vara märken från Gucci, Mulberry, Marc Jacobs, Just Cavalli, Michael Kors, Juicy Couture med flera men när det kommer till kritan så är det inte en djävel som ser eller känner skillnad på dem jemfört med en billig dito för ett par hundralappar.

På cyklar känner man i varje fall skillnad på en 2000:- biltemahoj och en riktig tävlingshoj för 40-50 tusen.
Där är det också dyrare material och mer avancerade tillverkningskostnader.
En väska kan ju vilken apa som helst sy ihop.

Vad är världen på väg egentligen?

2 kommentarer:

STIZZE sa...

Javisst är en handväska för dom pengarna ett onödigt köp. Men kasta inte sten i glashus nu ;)

Per Kumlin sa...

Ha ha det var därför jag gardera mig i början av inlägget.
Jag kan förstå att någon köper en handväska för 2000:- men att hyra en i en månad för 2000:- övergår mitt förstånd.

Men alla har vi våra laster. Tycker någon det är kul att slänga tusenlappar på en tygbitt så varsogod jag ska inte hindra dem.
Jag slänger mina tusenlappar på lite kolfiber och titan, lika korkat nästan:-)