fredag 1 juni 2012

Arlanda Test Track Race avklarat

Drog till Arlanda Test Track för att köra lite landsvägsrace efter jobbet.
Visste inte hur formen var när jag varit sjuk i 2 veckor nu och det var mitt första landsvägsrace för året.
Som tur var sluta det regna precis innan vår start så det var skönt och slippa det.

Starten gick och jag visste inte hur mycket jag skulle våga pressa däcken på den blöta vägbanan så jag körde lite yvigt i kurvorna de första varven. Men Schwalbe däcken levererade och hade grepp i alla kurvorna utan problem.
Jag körde ganska offensivt idag och låg långt framme och hämta hem de flesta utbryttningsföröken. Drog dock inte så mycket men jag ville hålla mig framme hela tiden.

Kändes bra att jag orka ligga där framme utan att dö så formen var inte helt kass.

Med 2 varv kvar blev det ett litet utbrytningsförsök där jag hängde på men jag kände att det säkert inte skulle hålla då det bara var jag och en till med.
Banan hade inga backar men en del kurvor men banan var bredd hela vägen så det var svårt att komma iväg då den var lättåkt.

Banan sluta med en lång målraka i motvind och svagt motlut. Tänkte att jag ville ligga i klungan i början av rakan och sen gå ut åt något håll när det var ett par hundra meter kvar och spurta.

Spurten drog tyvärr igång mycket tidigare när jag fortfarande låg i mitten av klungan så jag blev låst och kom inte ut.

När jag väll kom ut var det bara att slå på fullt och jaga ikapp de längst fram.

Kändes väldigt bra för jag kom ikapp ganska snabbt så farten i spurten verkar finnas där.
Tyvärr kom målet lite för tidigt så jag han inte om allihopa.
Tror jag kom top 10 i alla fall. Känns bra att jag i alla fall är med uppe i toppen på de platta banorna.

I herrelitens klass var det CK C4 - Trek Sweden Racing som höll i taktpinnen.
Arlanda Test Track Race
Det var ett gäng CRT:are var med och Zander hängde med bra där i elitklassen.
Cykloteket Racing Team
Fullständiga resultat ifrån Arlanda Test Track race kommer upp här sen

I morgon blir det Luma GP vid Hammarby Sjöstad. Där är det en lite trixigare bana med en backe i också. Får se vad jag kan göra för något där.

Inga kommentarer: