tisdag 13 november 2012

Mycket på agendan idag

Blev först ett besök hos kiropraktor Magnus Carlsson. Min rygg har inte varit så bra efter att cyclocross sesången har startat. Vet inte riktigt varför ryggen börjar strula när CX-cupen drog igång. Det har ju gott bra under mountainbike sesången förutom LL SM.
Satt grymt skönt att få knäcka till ryggen igen.
Magnus har nog gjort mig några mm längre idag för det knaka ganska friskt när han tryckte till.
Känns mycket bättre men det går nog att få till ännu lite mer.
Har börjat styrketräna nu så förhoppningsvis ska det bli bättre.

På jobbet blev det till att lära sig lite nytt. Skulle jobba lite med SSIS paketering för att underlätta att få ut information ifrån alla SQL databaser vi använder.
Utvecklingen går stadigt framåt på jobbet och det är riktigt kul.

Sen blev det en vända till banken för att lösa ut lite pengar och nu har vi även blivit klara med lånen för den nya lägenheten.
Har varit i kontakt med Handelsbanken, Danske Bank och såklart den banken vi redan har Swedbank.
Det blev tillslut till att stanna kvar på Swedbank då vi redan har allt där och de matchade de bud vi fick ifrån de andra.

Vi hade säkert kunna ta en runda till och pressa ner priset ytterligare en liten bit.
Men jag kände att vi hade fått en skapligt bra deal och jag orkar inte springa runt på en massa möten och deala och fixa för att kanske få ner det några punkter till.
Har kollat en del på Comboloan och det ser ut som om vi inte ligger allt för dåligt till i alla fall.

Jag och Eva har varit ihop i 14 år idag också. Det firade vi med en middag på Sushikungen
Blev en god middag som vanligt där, för mig blev det en Bento Yakiniku.
Sushikungen
Och för Eva blev det en Laxavokado.
Lille Oskar fick en skål med ris och avokado med japansk majonäs till. Jäklar vad han var hungrig idag. Han svepte hela skålen med ris och tog en skål med Misosoppa och fortsatte till våra tallrikar det lilla glupskot.
Oskar

Inga kommentarer: