lördag 10 november 2012

Huvudet var inte med på STHLM Cyclocross idag

Idag var det dags för STHLM Cyclocross i Flottsbro. Det var en riktigt tung bana efter allt regn som har varit med mycket lera och sugande gräspartier.

Har tyvärr inte varit så jättemotiverad av att köra då banan inte passar mig då den varit tungkörd och inte så teknisk.
Men jag tänkte att jag skulle köra då det var hemmaplan och det är alltid kul att cykla.

Det började tyvärr inte bra då jag redan i starten fastnade framför en kille som inte fick i pedalen och jag lyckades inte ta mig förbi och det tog ett bra tag innan han kom igång och redan då kändes det som jag var sist.
Ingen direkt bra start med min redan taskiga motivation för dagen. Lyckades inte ta mig upp så bra i startbacken sådär förvann typ all motivation.
Rullade runt i distansfart och försökte ta i lite då och då men det hände typ ingenting när jag försökte trampa.
Halva sista varvet gjorde jag ett litet försök att höja tempot och lyckades köra om 2-3 styckna som låg en bit framför så på ett set kändes det bra att krafterna fanns där bara huvudet orka plocka fram dem.
 
I Damer Prestige var det Åsa Erlandsson som tog kommandot igen och tog ledningen inte långt efter jagade Angelica Edvardsson och lite efter Lisa Ström.
Alla 3 kom ifatt mig och jag funderade på om jag skulle försöka hjälpa Angelica att komma ikapp eller inte tappa så mycket på Åsa men då hon kom ikapp var mitt huvud fortfarande inställd på distansfart så det blev inte så mycket med det.
 
I herrar Prestige var det Flockhart, Patrik Eklund och Ludwig som satte upp tempot i början.
Darvell kom dock ikapp och ut på andra varvet var han i ledning och drygade ut den en del.
De som skulle göra upp om 2:a och3:e platsen var dock tigtare för. Det var Ludwig och Flockhart som låg ihop i stort set hela rajset men på slutet ryckte Flockhart och fick 18 sekunder ner till Ludwig.
Fyra ble Anders och femteplatsen tog Öijer hand om efter en stark uppkörning.
Fullständiga resultat ifrån STHLM Cyclocross finns här.
 
Nu börjar det bli dags att gå och lägga sig. Oskar har hållit låda fram till 22:45 och sprungit fram och tillbaka i lägenheten helt outtröttligt. Helt makalöst vilken energi han har. Det är inte bara att han har varit vaken länge han har sprungit runt och hoppat och klättrat hela kvällen också.

Inga kommentarer: