söndag 6 april 2014

Keps Cup i Ursvik

Idag blev det lite blötare då det hade regnat under natten. Banan var dock skapligt torr ändå så vi slapp den värsta lervällingen.
Ursvik ligger nära mig så det blev cykling ditt som uppvärming.
Banan vi skulle köra är lite längre än vanligt så vi i gubbklasen skulle bara köra 3 varv.
Eliten fick dock köra 5 varv.
Det var en ganska stor skara som startade idag också så det är alltid kul.















Starten gick ganska bra för mig men jag kom lite i kläm när vi skulle in i skogen så jag fick ta fel spår.
Det var riktigt roliga tekniska stigar med ett par uppförsbackar som var lite kluriga att ta sig upp för.
Jag lyckades cykla genom alla de bitarna så det kändes bra.
Ut på sista varvet såg jag att jag hade några bakom mig så jag öka lite och tänkte att ta jag mig igenom de svåra partierna fort så borde det vara lugn.
Lyckades utöka luckan ganska rejält på sista varvet så det kändes bra.















Tror jag kom 2:a eller 3:a i min klass så det var ett steg framåt i rätt riktning.
Resultat kommer upp här senare på Järfälla CK:s sida.

Nu ska familjen till Spårvagnsmuset med Mattias och Eriqa

Inga kommentarer: