söndag 20 april 2014

Distans 138km på 4:06

Idag blev det ett distanspass i det fina vädret. Körde till Vallentuna via Skålhamra. Fortsatte sen till Brottby och upp till Husby där jag vände och började köra hemåt.

Blev vägen via Rimbo och Gottröra.

Tog de lite mindre och roliga vägarna via Skepptuna och Lunda till Arlanda.

Nu började jag känna mig ganska krispig. Det hade blåst en del och det var motvind ut så jag hade hoppats på att få medvind hem nu när jag började känna mig seg. Men när jag titta upp på flaggorna jag körde förbi så stod de rakt mot mig, inte vad jag hade hoppats på.

Tryckte i mig ett par Enervit gels och efter ett tag börja krafterna komma tillbaka.


Lyckades ta mig hem utan att vägga helt och hade då fått ihop 138km på 4timmar 6 minuter och 51sekunder. Det får jag vara nöjd med.


Enligt Strava såg rutten ut såhär idag.


Nu blir det middag hos föräldrarna i Farsta. Ska bli skönt att få lite mat i sig.

Inga kommentarer: