lördag 12 april 2014

Cykloteketevent i Västberga

Idag blev det en heldag vid Cykloteket i Västberga. Det var ett helt gäng med utställare där som visa upp lite prylar som b.l.a Scott, Duells, Shimano och Enervit.
Trevligt och få snacka lite cykel med likasinnade.
Jag tog ditt våran CRT buss och ställde upp lite tält och satte upp min nya Scott Spark 900 Premium så vårat TEAM skulle synas lite också.













Jag gjorde den stora nybörjarmissen att ta med mig för lite kläder. Tänkte att en tröja och en hoddy med cykelvinterjackan och cykelvindjakan skulle räcka plus mössa. Det var trots allt 7-9 grader varmt och när jag cyklar så brukar den klädseln räcka ner till -10-12 grader.
Jag är helt enkelt inte van att stå still så länge för jag började frysa ganska omgående.
Fick gå in och värma mig i omgångar och cyklade runt lite för att hålla värmen.
Nästa gång blir det vinterjacka delux om jag skall stå still en längre tid.

Vi fick ditt våran nya Dacia Logan MCV på slutet också. Den blir riktigt fin att köra runt med till tävlingarna i sommar.












Ni som missade det här fina eventet idag har chansen att komma ditt i morgon också mellan kl 10 och 17:00 och klämma och känna på lite fina cykelprylar.

Han med lite träning idag också. Cykla först till Täby och hämta bussen på morgonen sen blev det till att cykla hem ifrån Västberga. Tog vägen genom Ulriksdals Slott och längs Edsviken, riktigt fint.












Nu blir det till att gå och lägga sig och hoppas på att kunna köra finalen i Keps Cup i morgon.
Min hals har inte riktigt gett med sig så jag får se hur det blir i morgon.

Inga kommentarer: