lördag 24 maj 2014

Borlänge Tour XCO

Idag var det dags för Borlänge Tour XCO. Det var riktigt varmt idag så det var skönt att vi har ett gäng med Scotttält som vi kan svalka oss under.
















Jag fick stå i första startled och kom iväg ganska bra i starten.
Låg väl runt 4-6 plats med Donaldh som van igår det första varvet av 3.
På andra varvet så kom vi ikapp en massa folk som startat i klasserna före oss. Donaldh och de framför i min grupp lyckades ta sig förbi innan ett långt skogsparti men jag han tyvärr inte om.
Gruppen försvann och jag hade inga krafter att jaga ikapp.
Körde på bra och tyckte att jag inte gjorde några misstag men de framför var alldeles för starka.
Kom in som 9:a och var precis 3 minuter bakom Warren Bates som gick och vann så jag får vara riktigt nöjd ändå med tanke på hur lite jag har tränat och sovit den sista tiden.

























I herrelit så var Lars Bleckur och



















Martin Eriksson bra med i toppen och kriga.



















Tyvärr fick Martin problem med pollen och var tvungen att bryta.
Jesper körde på bra och kom in på en 13:e plats



















Lars gasa på riktigt bra på slutet och tog en fin 3:e plats.




















Nu blir det lugnt ett tag och snart väntar en god middag med CRT Teamet nere i Falun centrum.
Fullständiga resultat kommer upp på Borlänge Tours hemsida sen.

Inga kommentarer: