onsdag 7 maj 2014

Cykloteket Kundcykling

Idag var det jag som hade hand om Cyklotekets Kundcykling. Alla väderappar hade hotat med regn hela dagen och kvällen så det var tyvärr inte så många som dök upp.
Men det kom 2 tappra krigare och vi hade grymt kul. Regnet döck aldrig upp så det var riktigt torra och fina stigar ute i skogen.

Vi körde ut gröna mot masterna och träffa på Fridrich som vi hängde på. Blev en riktig kanonkväll runt Hellas. Vi körde i stort set bara i skogen på fina singeltracks med en hel del stenar och rötter. Kanske lite väl svårt på visa partier för de som inte cyklat så mycket men det verkade som det var uppskatat att jag gav de 2 som var med lite utmaningar.

Vi kom igenom alla partierna och fick nästan 2 timmars härlig cykling i skogen. Jag kände mig nöjd med det och det verkade som det blev lagom långt för de andra 2 också.

Fick ihop lite över 3 timmar så nu är mina Miche 988RR hjul som jag stansade på de nya Coninental Race King med inkörda och fina och håller luften bra.












Skönt att det är klart till Billingeracet som kommer här i helgen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack för en kanonguidning i Hellas och alla bra tips om spårval etc.
//Jesper på Specialized Epic

Per Kumlin sa...

Tack själv, kul att ni kom. Det blev en riktigt fin tur och skönt att vi slapp renet.