måndag 12 maj 2014

Rekord på Billingeracet

Billingeracet slog deltagarrekord med nästan 1000 pers och jag slog personligt rekord.
Satt och tittade lite på resultaten jag har haft genom åren och det här var den 3:e  bästa jag hade fått om man räknar alla deltagare.

Jag kom 35 totalt och jag hade bara haft 2 bättre totalresultar förut och det var första året Billingeracet ingick i Långloppscupen 2006 då jag kom 19 men då var det bara 360 som starta också. Sen var det 2008 då jag kom 33 av 350 deltagare.

Men i år slog jag personligt rekord då jag bara var 11% efter totalsegraren och det med tanke på att jag nästan har halverat min träning jämfört med när jag körde som mest.

Skönt att få kvitto på att jag gör något rätt. Det går att köra skapligt bra på långloppen på bara 5-7 timmars träning i veckan. Ja de få veckor jag fått till ett distanspass så har jag varit uppe lite över 10 timmar i år. 

Idag blev det total vila för mig men i morgon blir det Väsjöbacken eller Flowride runt 18:30 för de som vill med.


Inga kommentarer: