torsdag 15 maj 2014

Sollentuna TT

Ikväll blev det TT på den nya långa blåa banan här i Sollentuna.
Det blev jag, Ville, Johan Forselius och Erik Wrang som skulle köra 4 varv.
Ville tog starten och sen kom Erik, jag och Johan efter.
Erik fastna i en brant uppförsbacke och jag lyckades ta mig om.
Sen var det bara att försöka jaga Ville och inte tappa för mycket tid.
Jag fick in spårvalen bättre på slutet och det kändes bättre tekniskt så jag kunde köra mer avslappnat.
Blev dock segare och segare i benen så tiderna blev ändå sämre på slutet.

Fick i alla fall ett KOM på banan. 

Får se om jag kan komma ner under 10 minuter med pigga ben och rätt teknik genom hela varvet.

Blev ett lugnt varv på Flowride banan för att visa Erik hur den gick. Tog ett varv uppför Väsjöbacken också för jag hade lyckats glömma mitt multiverktyg där i tisdags.
Det låg kvar som tur var. Blev runt 2 timmars cyklande idag så det var lite mer än vanligt, brukar bara få ihop lite över en timme i vanliga fall.

Inga kommentarer: