tisdag 1 juli 2014

TT Ursvik på nya Nickspåret

Ikväll blev det ett blött TT på det nydragna Nickspåret.
Det var jag, Ville, Mikael och Henrik Mård som skulle trotsa skitvädret i 2 varv.





















Banan är riktigt rolig och ganska teknisk rakt igenom.
Dagens regnväder hade gjort banan härligt hal men det var inte så lerigt.
Blev dock till att åka på ställ i flera av kurvorna då rötterna och stenarna gjorde det svårt att hålla sig på hjulen.

Ville tog starten och jag hängde på. Mikael kom upp och om efter ett tag.
Jag hängde på tills den längre backen efter träbron där de drog iväg.
Mård kom om men krascha så nu låg jag 3:a igen.
Tyvärr körde jag vilse någonstans så nu var jag sist igen.
Det var riktigt kul och köra när det var lite halt. Grymt bra teknikträning också och bra att lära sig köra avslappnat när cykeln far runt under en.
Blev riktigt skitigt under dagens tur.



Inga kommentarer: