onsdag 17 december 2014

Norrort Lightbulb Märsta

Ikväll var det dags för sista deltävlingen i Norrort Lightbulb som den här gången hölls i Märsta.
Jeppeman hade hittat en grym bana med en hel del höjdmeter och fina stigar.
Det var ett par minusgrader så det var riktigt snabbåkt och fint.
Det trodde jag inte när jag lämna Sollentuna och allt bara var slask.
Vi var nog lite över 20 pers idag som skulle ut och köra.

Jeppe tog starten idag följt av Ville och mig.
Jag höll mig på tredjeplatsen i lite över ett halvt varv av 4 sen kom Micke och Morgan om.
Tabba mig i en stenig uppförsbacke och fastnade totalt och tappade Morgan och Micke.

Höll sen ganska jämna steg och körde in som en nöjd 5:a. Var riktigt kul och köra ikväll med fina torra snabba stigar och flowiga svängar.

Blev härligt god fika med varm glög efter racet. Satt fint i vinterkylan.


I totalen så var det Ville som van före Jeppe och Micke i herrar Helljus.
Grymt ordnat Jeppeman och alla deltävlingsarrangörer med Norrort Lightbulb. Riktigt roligt tilltag i vintermörkret. 

Inga kommentarer: