onsdag 3 december 2014

Norrort Lughtbulb Knivsta

Ikväll blev det till att köra lite hårt ute vid Knivsta.

Det var 5:e deltävlingen i Norrort Lightbulb som gick av stapeln där.
Det var en grymt rolig bana de hade fått ihop. Lagom teknisk och snabb med många hala kurvor.

Det var ett riktigt stort gäng som hade samlats vi var nog upp emot 30 pers totalt.

4 varv skulle köras på den 3 km långa banan.
Idag var det Calle och Ville som tog starten och jag hängde på efter.

Efter ett litet tag kom Gunnar och Jesper om. Jag kämpade på så gott jag kunde men ut på 2:a varvet tog sig Mikael och Kim om också och jag orkade inte hänga på.

Jag körde på i mitt tempo men såg att det var något ljus inte allt för långt efter mig så jag fick ligga i för att inte tappa en placering till.

Lyckades hålla den placeringen in till mål. Får känna mig riktigt nöjd. Det kändes helt ok i benen idag och jag verkar inte ha tappat överdrivet mycket under de här månaderna som jag knappt har tränat.

Blev lite fika innan jag skulle hem sen. Satt fint med en bulle och pepparkaka efter rejset.

Inga kommentarer: