lördag 20 februari 2016

Idag åkte min Specialized Stumpjumper till MTB paradiset

Blev ett härligt distanspass i de fina bergen runt Ningbo idag. Hade bestämt mig att jag skulle utforska mitt favoritställe lite mer här.
Började med att köra upp till toppen av det första berget och lyckades slå mitt tidigare rekord med nästan 1 minut trots att det var ganska mycket motvind idag. Känns skönt att benen är med skapligt idag.





























Sen bar det av på helt nya stigar. Hitta en massa grusvägar och små steniga stigar som var riktigt roliga att köra på.






































Jag förstår nu varför de flesta tävlingsmtb fortfarande säljs med 2 delat också, satan vad brant det var på de flesta ställena. Jag var tvungen att gå på en del partier för de var både tekniska och ruskigt branta. Den här var mest brant, syns tyvärr inte så bra på bilden.






































Det fanns en massa små stigar men de flesta var lite i brantaste laget att köra på så jag höll mig till de lite störe stigarna. Här har jag lyckats ta mig till dagens högsta top på 501 höjdmeter.






































Sen var det dags att börja hitta hem igen för där var jag helt vilse då jag åkt upp och ner på en massa kringel i krok stigar som jag inte har en aning om vart de varit.





























Lyckades hitta till målet på startbacken och tänkte jag skulle försöka hitta en ny väg ner. Det var tur det för jag hittade ett guldkorn till här.





























Riktigt fin väg som var ganska brant och kurvig. Kul att de har satt upp en liten kiosk mitt upp i ingenstans också. Kineserna lyckas verkligen bygga upp små hus på de mest omöjliga ställena här borta.


Sen damp jag ner i botten av backen och det var bara att cykla hem raka vägen.





























Blev en riktigt fin tur med några höjdmeter och riktigt fina stigar. Fick ihop 78km på 4timmar och 10 minuter och ett personligt rekord så det får jag vara nöjd med. Det finns dock en hel del till att utforska här så det blir nog ett par vändor till hit.

Inga kommentarer: