torsdag 22 september 2016

Ett nytt Strava KOM och Fiskartorpets nya bana

Idag blev det lite träning på min Stumpjumper. Tog den nya fina vägen längs Edsviken och Haga.

Körde ganska lugnt till Ulriksdal slott för att få upp värmen lite och bara njuta lite av vägen..





























Vid Haga så öste jag på en hel del längs vattnet och lyckades slå mitt eget KOM med 20 sekunder och kom nu in på 7:31 på Haga shoreline South.

På hemvägen blev det ett varv på nya Fiskartorpet banan. Tänkte jag skulle försöka ta i lite men det gick inte så bra idag. Redan i första backen så körde jag ur. Tyckte jag hade ett rakt och fint spår men helt plötsligt så studsar bakhjulet iväg vilket gör att jag missar idialspåret och ramlar nästan ner för branten.
blev tvungen att kliva av och gå upp en bit.
Sen gick det bra ett tag men på den nya bitten så missbedömde jag en kurva och körde ut igen. Den är lite småsvår att hålla hög fart på.
Grymt rolig bana, måste köra några gånger mer för att få upp flytet ordentligt i alla branta kurvor.





























Fick tiden 19:43, nästan en minut efter min rekordtid ifrån förra veckan. Måste hålla mig på hjulen och lära mig att hitta idealspåret överallt och få med mig farten ur kurvorna. Det finns en hel del att finslippa på för att komma snabbt runt den banan.






































Får se om jag hinner köra något mer nästa vecka innan det blir dags att plocka fram pannlampan.

Inga kommentarer: