söndag 4 september 2016

Test av windsurfing i Österskär

Idag blev det till att testa att vindsurfa. Det var ca 25 år sen jag gjorde det sist så det skulle bli riktigt kul att testa.
Det var Jonathan Wallin som driver  Österskärs vindsurfingskola som även har börjat cykla och gör det grymt bra som tog på sig att lära upp mig igen lite snabbt.






















Tackterna satt fortfarande i ganska bra och jag lyckades få upp segel och surfa iväg utan problem.






































Det var riktigt kul att få komma ut och surfa igen. Kände att svängarna inte riktigt satt där de skulle men jag lyckades hålla mig på bräddan nästan hela tiden. Rammlade bara i en gång när det kom en kastvind som jag inte var riktigt berädd på.
Det får jag vara nöjd med då det ända var ca 25 år sen jag stod på en bräda sist.






















Vi körde på i lite över 1 timme och hade grymt kul. Tror jag skall våga mig på ett lite större segel nästa gång för det kändes som jag hade skaplig teknik för att klara av det.
Får se när det blir dags för nästa gång för sesången är i stort set slut nu. Får ta det nästa år kanske.






















Vi avslutade eftermiddagen med att ta ett par varv på Hacksta XC banan sen. Tänkte det kunde vara kul att köra där då den banan är så rolig.

Inga kommentarer: