torsdag 22 december 2016

Backintervaller uppför Hagabacken

Idag blev det lite jobbpendling. Körde på sommardäcken då det gick och blev en massa plusgrader direkt efter att jag köpt dubbdäck. Tänkte att nu när jag ska köra hårt är det inte så bra och ta dubbdäcken heller då de behöver köras in lite lugnt först.

Blev naturliga intervaller till jobbet där jag drog på vid några ställen.

På väg hem så blev det en vända till Hagabacken. Körde på så gott det gick längs med grusvägen på sidan. Tänkte att jag skulle få en lite roligare väg ner så jag tog downhillspåret ner. Riktigt kul och få den kombinationen.
 
Blev 6 vändor upp och ner där innan det var dags att kasta in handduken. Tiderna låg runt 3 minuter uppför så det var inga rekordtider direkt.
Har kört upp som snabbast på 2:31 förut.
 
Körde hem via Edsviken sen och körde ett par intervaller till. En uppför backen innan Ulriksdals slott och en mellan grindarna längs vattnet.
Tyckte det fick räcka sen och rullade hem lite lugnt.

Inga kommentarer: