lördag 11 februari 2017

Villes Super8a och bouldering

Idag blev det skogscykling delux. Åkte ut med Ville och testade hans nya Super8a. Den är riktigt teknisk med mycket upp och ner på tighta stigar. Jag var chanslös mot Ville som både är starkare och mer teknisk än mig och dessutom körde på en helbämpat med droperpost. Det behövdes på den här banan. 

Hade lite svårt att ta mig runt i början då jag bara kört den något varv tidigare i höstas. Men på slutet så började jag hitta linjerna. Banan är inte supersvår om man bara hittar rätt spår, det som var svårt i alla fall för mig var att om jag kom ur idealspåret så tog det stop direkt. Banan är inte direkt förlåtande om man inte kör rätt.

Men jag fick några varv på slutet där jag inte behövde sätta ner foten och där jag fick lite mer flytt på de steniga partierna. Blev lite över 2 timmars körning där, satt fint i benen.
 
På eftermiddagen så blev det bouldering vid Akalla Klättercenter med hela familjen och Villes familj.
Riktigt kul att klättra, var dock ganska stel i kroppen idag.
 
Kul och se Oskar och Emilia klättra runt också. De höll igång ett bra tag.
 

Inga kommentarer: